Sastamala

Sastamalan Seudun Erityislasten Tukiryhmä ERKKI

Suomen Kielipolku SLI ry alainen aluekerho

Kerhossa käy erityisvaikeuden omaavia lapsia perheineen.

Kerhotoiminnan tavoitteita on erityislasten etujen ja oikeuksien valvominen sekä niiden edistäminen.
Vertaistuen/tiedon hyödyntäminen ryhmän kesken.
Perheiden kesken yhteistä toimintaa on mm. uimahallivuorot, retket,
tutustumiskäynnit ja ulkoilu mm. talviliikunnan parissa.
Järjestämme asiantuntijaluentoja toiveiden ja mahdollisuuksien mukaan. Kerhokokoontumiset ovat vapaamuotoista yhdessä oloa perheiden kesken.
Luennot järjestetään erikseen.

Kokoontumispaikka Nyt kevään 2019 ajan Sastamalan kirjasto, yläkerran Vintti kahvilan tilat. Päivät näkyy kalenterista.

Soita jos kysyttävää toiminnasta 0503313306/Marjaana

SYKSY 2019 TOIMINTAA..

kokoontumisia Vintillä, Vammalan kirjasto:

11.09. klo 18.00

23.10. klo 18.00

06.11. klo 18.00

14.9. Erkki-ryhmä osallistuu rastin pitäjänä Sastamalan nuorisotoimen Ruskarumpaan.

Motionilla erityislasten sirkustelua, saimme Vaun/ Tukilinjan 700€ Startti Stibendin. Motion Sirkustelu  la 24.8  klo 13.00,  su  15.9 klo 12.00, ja la  5.10 klo 12.00.

Mukaan aina 10 ensin ilmoittautunutta. Marjaana 045-2184850. Tapahtuma maksuton. Vetäjä Heidi toivoo kuvauta lapsesta. Eli halutessasi voit kertoa lapsesta ikä, Vilkas, kömpelö, tapaturma alttius niin koittaa varautua sopivaan rataan.
Vanhempi voi avustaa paikan päällä tai avustaja. Tilaisuus osallistujille maksuton.

kuvaus tunnista: Perhesirkustelu sopii hyvin jokaiselle erityistä tukea tarvitsevalla lapselle, sekä perheen pienimmille, jotka eivät uskaltaudu vielä yksin liikkumaan. Liikunta antaa jokaiselle lapselle iloa ja voi ehkäistä myös sairauksia ja toimintakyvyn rajoitteita. Tunnilla lapset pääsevät toimimaan yhdessä vanhemman, avustajan tai muun aikuisen kanssa sirkuksen temppujen parissa uutta oppien. Liikumme tunneilla omien kykyjemme mukaan yhdessä leikkien, temppuillen ja sirkustellen ja opettelemme toimimaan ryhmässä. Käytämme myös opetuksen tukena kauden aikana liikeeseen innostavia sirkusvälineitä, jotka tukevat lapsen motorista kehitystä ja auttavat lasta käyttämään kaikkia kykyjä ja aistejaan.
Tunnille osallistutaan aina oman vanhemman tai avustajan kanssa.

Toimintasuunnitelmaa vuodelle 2019

-          Motionille yksityistunti erityislapsille mm. temppuilua. huhtikuu  La 6.4  ja mahdollisesti lokakuu .

-          Koulujen/päiväkotien erityisopetuksen esittelyä, miten järjestetty Sastamalassa

-           Tutustuminen esim. Validian toimintaan  Tampereelle, / tukiasunnot ja uimahallikäynti tutustumisen yhteyteen. Ajankohta viellä avoin.

-          Sastamalan Vammaispalvelun tukiasunnoista, tai tukiasunto käytännöistä, nuoren asumiseen pyydämme asiantuntijan puhumaan/ Kätsän tukiasunnot, mitä ne tarjoaa?

-          Toisen asteen opiskelu. Eritysammattikoulusta esittelijä  syksy 2019

-          Keipestä  tilapäisen perhehoidon esittelyä.

-          Avataan toimintaa mm lehtijuttu: mistä kyse, voit tulla ilman diaknoosia,  et sitoudu, vertais kokemukset, koko perheen tekeminen, tiedon lisääntyminen. Vinkkiä avun saantiin.

-           Lehtisiä jakoon koulut, neuvola, varhaiskasvatus, keskusteluseinä..  vammaispalvelu, lastenpsykiatria, perhe ohjaajat, sosiaalityö, vintti, facebook ym.