Muut

Muut yhteisöt ja yhdistykset:

• Vimmart yhdenvertaisen taiteen oppilaitos
    OmaPolku ry, Kehitysvammaisten Palvelusäätiö ja Setlementtiyhdistys Naapuri ry ovat käynnistäneet Tampereella oppilaitoksen erityisryhmien taideopetukseen. Oppilaitos antaa yleisen oppimäärän mukaista taiteen perusopetusta musiikissa, kuvataiteessa ja käsitöissä. Ryhmät on tarkoitettu kouluikäisille lapsille ja nuorille.

• Tampereen seudun autismiyhdistys TSAU! ry toivottaa kielipolun väkeä tervetulleeksi tapahtumiinsa. Lisätietoja toiminnasta TSAU!:n nettisivuilta https://www.tsau.net.

• Pirkanmaan Erilaiset Oppijat ry kokoontuu Pellervontuvalla, Pellervonkatu 9, Tampere joka kuukauden viimeinen torstai klo 18. Kokoontumiset ovat avoimia myös Pirkanmaan kielipolun jäsenille.
    Tiedustelut PEOn puheenjohtaja Miia Luhtalampi puh. 044 010 2062 tai peorytre(at)gmail.com.
    PEO päivystää Tampereella Sampolan kirjaston LUKI-TORI:lla aina kuukauden ensimmäisenä maanantaina kello 18-20. Lukitori palvelee kaikenikäisiä erilaisia oppijoita ja eri alojen ammattilaisia, esim. opettajia. Tutustu http://www.tampere.fi/kirjasto/sampola/lukitori/index.htm.

• Tampereen seudun työväenopiston Opinverstas, Pirkanmaan erilaiset oppijat sekä Tampereen kaupunginkirjasto/Sampolan kirjasto järjestävät Dysleksia-viikon Erilaisen oppijan ja lukijan infotapahtuman. Maanantai 1.10.2018 klo 17-20, Sampolan kirjasto
    Opinverstas 10-vuotias ja Pirkanmaan erilaisten oppijoiden lukipäivystys 15 vuotta Sampolan kirjastossa. Oppimisvaikeudet ovat mukana elämänkulussa arjessa, opiskelussa ja työelämässä. Uudet elämäntilanteet haastavat totutut tapamme, ja silloin tarvitaan uusia selviytymiskeinoja. Tule keskustelemaan oppimisvaikeuksista ja kuulemaan Opinverstaan yksilöohjauksesta, siellä tehtävistä lukitesteistä sekä pulmatilanteiden henkilökohtaisesta tuesta. Celia-kirjaston äänikirjojen esittely ja Pirkanmaan erilaisten oppijoiden päivystäjät Lukitorilla. Voit tutustua Lexia tietokoneohjelmaan ja värikalvoihin. Maksuton. Ilmoittautuminen 1.8.2018 klo 12 alkaen kurssinumerolla 21003 osoitteessa www.tampere.fi/tyovaenopisto/ilmoittautuminen

• Tampereen kehitysvammaisten tuki ry esittäytyy osoitteessa www.kvtukitampere.fi. Lisätietoja myös yhdistyksen toimistosta, Tampereelta, Onkiniemenkatu 3 D 33, puh. 03 214 0226.